مخبر: رشد و توسعه جوامع در گرو تربیت نیروی کار نخبه و ماهر است/ شهید رئیسی هم معلم بود هم مدرسه می‌ساخت

13:39 - 12 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۱۲۷۶
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
مخبر: رشد و توسعه جوامع در گرو تربیت نیروی کار نخبه و ماهر است/ شهید رئیسی هم معلم بود هم مدرسه می‌ساخت
سرپرست ریاست جمهوری رشد و توسعه جوامع را در گرو تربیت و آموزش نیروی ماهر کار توصیف کرد و گفت: کشور‌های فقیری که هیچ منابع طبیعی ندارند به علت آموزش و پرورش نیروی‌های کار نخبه و ماهر به رشد و توسعه دست یافته‌اند.

خبرگزاری میزان - بیست و ششمین همایش ملی تکریم خیرین مدرسه‌ساز کشور، صبح امروز سه‌شنبه ۱۱ تیرماه ۱۴۰۳  با حضور سرپرست ریاست جمهوری، وزیر آموزش و پرورش و جمعی از خیرین مدرسه‌ساز برگزار شد.

محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری در این همایش، بیان کرد: رئیس جمهور فقید هم معلم بود و هم مدرسه‌ساز، پس به طبع شخصیتی از جنس شما خیرین بود و از این حیث، ماموریت و معنویت را با هم آمیخته بود.

مخبر تاکید کرد: هیچ موضوعی به اندازه معلمی و آموزش و پرورش در اسلام سفارش نشده است.

وی با بیان اینکه کشور‌های فقیر به لحاظ منابع طبیعی، چون نفت و گاز در جهان به توسعه رسیده‌اند، تصریح کرد:اینکه ما توانستیم سرانجام از پیچ خطرناک رشد عبور کنیم به‌دلیل آن توجه شهید رئیسی به نیروی کارآزموده معلمی است.

سرپرست ریاست جمهوری اظهار کرد: حل مشکلات کشور به ظرفیت‌های مهم مردمی بستگی دارد. در همه بزنگاه‌های کشور مردم پیشران بودند؛ که یکی از موارد مهم آن همین نهضتی است که امروز برپاست، همین نهضت مدرسه‌سازی که به عزم و همت شما گرامیان به شکوه رسیده است.

وی در خاتمه اظهاراتش تاکید کرد: امیدوارم این نهضت با شکوه مدرسه‌سازی شما خیرین در دولت آینده نیز ادامه داشته باشد.

شهید رئیسی بنا را گذاشته بود که فقط کار کند

رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش نیز در ادامه این همایش بیان کرد: شاید این آخرین دیدار رسمی‌ام در نظام تعلیم و تربیت با شما خیرین باشد پس بی‌علت نیست که بخواهیم مروری به سال‌های گذشته کنیم.

وی گفت: در حالی که کرونا و ابهام سراسر مدارس کشور را در بر گرفته بود یک مسئله خبرساز شد و آن بازگشایی مدارس کشور بود.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: با بازگشایی مدارس در مهر ۱۴۰۱، جنگ شناختی و مسمومیت‌های زنجیره‌ای به‌ویژه در مدارس دخترانه و دروغگویی و شایع‌پراکنی دشمنان که با این استراتژی نظام تعلیم و تربیت کشور را نشانه رفته بودند از سر گرفته شد.

صحرایی با بیان اینکه این جنگ شناختی سرانجام با شکست روبه رو شد یکی از دلایل این شکست را اجرای قانون رتبه بندی دانست و افزود: اگر چه در اسفند ۱۴۰۱ با مشکلاتی مواجه شدیم، اما سرانجام رتبه بندی معلمان محقق شد.

صحرایی تاکید کرد: بحران‌هایی که در دولت سیزدهم رخ داد هیچ کدام مربوط به این دولت نبودند، اما بنای دولت و راهبرد رئیس دولت این بود که فقط کار کند و کار کند و کار کند و شکواییه و شکایت نداشته باشد.

راه رسیدن به توسعه و جهش مدرسه‌سازی است

حمید رضا خان محمدی، رئیس سازمان نوسازی مدارس و تجهیز مدارس کشور نیز در این همایش با خیر مقدم به تمامی خیرین مدرسه‌ساز حاضر در این همایش بیان کرد:  بزرگی و عظمت کار شما عزیزان در تعلیم و تربیت با نگاه کردن به بچه‌های این مرز و بوم آشکار می‌شود.

وی افزود: این همایش آخرین همایش خیرین در دولت سیزدهم است. خیرین عزیز ما روزی مدرسه می‌ساختند و فرزندانشان امروز ایران را می‌سازند.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: اگر به دنبال رسیدن به توسعه و جهش هستیم در کشور هستیم راه آن در مدرسه‌سازی است.

خان محمدی با اشاره به توجه ویژه رئیس جمهور فقید به عرصه نوسازی، تجهیز و احداث مدارس گفت: اگر رشد ۳۰۰درصدی را امروز شاهد هستیم مرهون پیگیری و تاکیدات شهید رئیسی در فرآیند مدرسه‌سازی با خیرین بود.

خان محمدی ادامه داد: احکام ویژه و اختصاص صد میلیون دلار از صندوق ذخیره ارزی برای جهش و تحول در مدرسه‌سازی اختصاص یافته است.

خان محمدی در خاتمه اظهاراتش تاکید کرد: راه رسیدن به قله‌ها از مسیر مدرسه‌سازی عبور می‌کند.

افزایش تعهدات خیرین مدرسه‌ساز به ۱۲ هزار میلیارد تومان

همچنین در ادامه این همایش محمدرضا جعفری، مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه‌ساز، با گرامی‌داشت یاد و خاطره رئیس جمهور فقید و دیگر گذشتگان عرصه مدرسه‌سازی اظهار کرد: داریوش گنجی یکی از خیرینی بود که سال‌ها در آلمان زندگی می‌کرد، وی بیش از  ۱۵ مدرسه در بیرجند و استان خراسان جنوبی ساخت و سرانجام نیز در زادگاه خود به دیدار معشوق شتافت.

مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه‌ساز ادامه داد: آثار خیر و برکت خیرین در نقاط مختلف کشور نورافشانی می‌کند و بذر علم و دانش را در جای جای کشور می‌توان یافت.

وی افزود: رئیس جمهور فقید، ستاد ویژه‌ای را جهت هم‌افزایی بین خیرین و دولت ایجاد کرد، همچنین سندی بالادستی با همفکری خیرین مدرسه‌ساز به جهت  رفع مشکلات و موانع مدرسازی تدوین و ابلاغ کردند.

جعفری با ابراز امیدواری از ادامه راه شهید رئیسی در دولت چهاردهم افزود: امید است با روی کار آمدن رئیس‌جمهور منتخب مردم خیرین به عنوان شریک راهبردی دولت مورد توجه ویژه قرار بگیرند.

به گفته مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه‌ساز تعهدات خیرین در دولت سیزدهم به ۱۲ هزار میلیارد تومان رسید و افزایش این تعهدات تا ۲۰ هزار میلیارد در چشم‌انداز این تشکل حوزه نظام تعلیم و تربیت است.

وی با تقدیر و تشکر از وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: سازمان نوسازی مدارس  با تعامل سارنده سبب شد تا با کمک خیرین در سه سال گذشته بیش از ۳۲ هزار کلاس درس ساخته شود.

انتهای پیام/


برچسب ها: خیرین مدرسه ساز

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *